Ko ēst stundu pirms sacensībām?

Autors: Asker Jeukendrup Pat sporta literatūrā nav īstu skaidrību, kad runa iet par pirms-slodzes uzturu. Dažās grāmatās apgalvots, ka stundu pirms fiziskās slodzes un treniņiem nav ieteicams uzņemt ogļhidrātus, bet citās – ka ogļhidrāti ir nepieciešami snieguma uzlabošanai. Šo atšķirīgo … Lasīt vairāk

Sirdsdarbības ātruma sliekšņa nozīme

Autors: Mike Schultz Sirdsdarbība ir visbiežāk izmantotais metriskais rādītājs intensitātes noteikšanai, taču tas tiek ļoti bieži nepareizi interpretēts, jo īpaši tad, kad runa ir par sirdsdarbības ātruma slieksni. Augsts vai zems sirdsdarbības ātruma slieksnis nav saistīts ar sportisko sniegumu, bet gan … Lasīt vairāk

Ketogēna diēta un sports: Vai iespējama savienība?

Antonio Paoli [1], Antonino Bianco [2], un Keith A. Grimaldi [3] [1]Biomedicīnas zinātņu departaments, Padovas Universitāte, Padova; un [2] Sporta un vingrinājumu zinātnes izpētes nodaļa, Palermo Universitāte, Palermo, Itālija; un [3] Biomedicīnas inženiertehniskā laboratorija, Komunikāciju un datorsistēmu institūts, Atēnu Nacionālā … Lasīt vairāk

Vai zināt, kas ir molekulārais svars?

Ogļhidrātu gēli/pulveri Ogļhidrātu (turpmāk tekstā: OGH) avoti izturības atlētiem tirgū ir pieejami ļoti plašā klāstā. Taču ar mūsdienu zinātnes attīstību, pēdējos gados ir radušies jauni, līdz šim nebijuši produkti ar īpašībām, par kurām pirms 20 gadiem varēja tikai sapņot. Izturības … Lasīt vairāk

Lielie, resnie meli

Pārsteidzoša pieeja liekā svara zaudēšanai un formas saglabāšanai, kas vienlaicīgi ļaus jums braukt ar riteni ilgāk un labāk kā jebkad! Autors: Selēna Jīgere (Selene Yeager) VIENA NO VISSENĀKAJĀM TRADĪCIJĀM ar riteņbraukšanu saistītās aktivitātēs ir makaronu maltītes ieturēšana iepriekšējā vakarā pirms … Lasīt vairāk

Ideālās skriešanas kadences meklējumos

Autors: Allie Burdick Pareizās skriešanas kadences noteikšana ir aktuāls temats skrējēju un triatlētu vidū. Lai gan nepastāv viens konkrēts skaitlis, ir ieteicams censties iekļauties noteiktā intervālā. Kadences uzlabošana ļaus Jums ne tikai skriet ātrāk ar tādu pašu vai mazāku piepūli, … Lasīt vairāk