Biešu sula veselībai un izturībai

Kurš būtu domājis, ka sakņu dārzenis kļūs par jaunāko atklājumu atlētiskās veiktspējas uzlabošanai? Virkne pētījumu stingri norāda uz to, ka, apēdot pa vienai bietei katru dienu, jūsu izredzes uzvarēt sacīkstēs palielinās.

Lūk, kāpēc: 2012.gadā Seintluisas universitātes pētnieki atklāja, ka skrējēji, kas 75 minūtes pirms skriešanas testa izdzēra pusotru glāzi biešu sulas, spēja skriet ar lielāku ātrumu un mazāku piepūli kā tie, kas šo sarkanvioleto dārzeni pirms fiziskās slodzes nebija lietojuši. Pētnieki uzskata, ka bietēs esošie nitrāti organismā tiek pārvērsti slāpekļa oksīdā, kas veicina asinsvadu paplašināšanos, ļaujot asinīm plūst straujāk, līdz ar ko nodarbinātajiem muskuļiem tiek piegādāts vairāk skābekļa un uzturvielu.

Nitrāti palīdz arī muskuļiem slodzes laikā efektīvāk izmantot skābekli. Turklāt bietēs esošajiem nitrātiem piemīt spēja mazināt asinsspiedienu, bet betalīns – pigments, kas piešķir dārzenim tik izteikto krāsu – ir spēcīgs antioksidants, kas palīdz cīnīties ar slimībām.

Labākam sniegumam ieteicams uzturā lietot bietes vairākas dienas pirms sacīkstēm. Dažas idejas, kā to izdarīt:


- Izdzeriet vienu vai divas glāzes svaigi spiestas vai veikalā pirktas biešu sulas katru dienu, kā arī sacensību rītā.

Beet Active Organics (Cherryactive.co.uk) piedāvā biešu sulas koncentrātu, kas paredzēts īpaši sportistiem. Ja tīras biešu sulas garša jums nešķiet patīkama, pamēģiniet to sajaukt kopā ar citām sulām, piemēram, apelsīnu, vai arī uzjauciet biešu smūtiju.

– Ikdienas salātiem pievienojiet apceptas vai sarīvētas bietes.

- Zupām pievienojiet biešu biezeni.

– Veselīgai uzkodai sagrieziet bietes šķēlītēs.

Biešu – aveņu smūtijs


Blenderī lieciet pusotru glāzi kokosriektu ūdens, 2/3 glāzi grieķu jogurta bez piedevām, 2 nelielas bietes (sagrieztas), 5 atkaulotas dateles, 1/4 glāzi mandeļu vai valriekstu, 2 ēdamkarotes svaigu piparmētru, pus citrona sulu, 2 ēdamkarotes svaiga ingvera, pusēdamkaroti kanēļa un 1 glāzi saldētu aveņu nosauktajā secībā un blenderējiet vienu minūti. Paredzēts divām porcijām.

6 thoughts on “Biešu sula veselībai un izturībai

  1. Tikai Draugi neaizmirstam ,ka kam ir problēmas ar kunģi tad lūdzu škaidiet ar ūdeni labāk mēreni siltu!!!!

  2. Ar biešu sulu nav tik vienkārši kā ar pārējām dārzeņu sulām.
    Pēc biešu sulas lietošanas var un visticamāks reibs galva.
    Nav ieteicams dzert cilvēkiem ar nieru problēmām.
    Biešu sula ir obligāti jānostādina 2-3h pēc izspiešanas.
    Bietēm pirms pagatavošanas jānogriez augšējā daļa, jo tur uzkrājas kaudzēm nitrāti.
    Ar biešu sulu ir jāsāk pamazām, lēnām, prātīgi.
    Priekā!

  3. Primārais iemesls biešu sulas patērēšanai ir tieši šie nitrāti, kuri nonākot organismā tiek pārstrādāti par slāpekļa oksīdu kas nodrošina labāku asinsriti un apgādi ar skābekli. Tieši šī iemesla dēļ arī rodas paaugstinātā veiktspēja.

    Biešu sula nav jānostādina un arī galva nereibvst. Svaiga biešu sula var izraisīt mutes dobuma paralīzi, kas izpaužas kā angīnas simptomi, bet tas ir īslaicīgi. Šo efektu var novērst svaigai biešu sulai pieliekto klāt svaigu burkānu, ābolu vai kādu citu skābenu sulu.

    Biešu sula tieši palīdz attīrīt un reģenerēt aknas un palīdz sašķelt nierakmeņus.

Comments are closed.