Kā atgūties pēc intensīvas triatlona sezonas

Nepaļaujieties vienkārši uz sajūtām – sekojiet plānam (un neaizmirstiet izbaudīt atslodzes laiku!)

Ideālais atgūšanās process katram ir savādāks, bet jebkurā gadījumā to nevajadzētu sasteigt.

Autors – Džo Bīrs (Joe Beer)

Pēc formālās sezonas beigām nav ieteicams strauji nodoties apjomīgiem un intensīviem treniņiem. Atgūšanās process daudzējādā ziņā līdzinās treniņam: nevar paļauties uz izjūtām vien – lai viss izdotos, ir jāseko plānam.

Atturieties no formāliem treniņiem vismaz divas nedēļas. Nepiedalieties nekādās grupu sesijās, ekipējumu novietojot kādā neredzamā vietā un izvairieties no sociālajiem tīkliem un tādām saitēm kā “Strava” vai “Endomondo” – jums nav jāzina, ar ko nodarbojas citi cilvēki.

Sezona ir beigusies, tā kā pienācis laiks atpūsties un izbaudīt atslodzes laiku. Tas ļaus jūsu imūnsistēmai, hormoniem un muskuļiem pilnībā atjaunoties. Brīdinājums: jo ilgāk netrenēsieties, jo grūtāk būs tikt vaļā no šajā laikā iegūtā liekā svara, stīvuma un pazemināta kustību ātruma.

Izbaudot atpūtu no treniņiem un sacensībām, atrodiet arī laiku, lai:

  • Kaut kā atlīdzinātu ģimenei un draugiem, kas jūs atbalstīja sezonas laikā.
  • Sāktu kārtot nākamā gada organizatoriskās lietas: precizēt galvenās sacensības, sarunāt naktsmītnes, plānot treniņus un tā tālāk.
  • Pievērstu uzmanību ar triatlonu nesaistītiem darbiem, kurus starpsezonā vajadzētu pagūt izdarīt. Laikā, kad jūsu enerģija netiek tērēta treniņos, pienācis laiks veltīt to kam citam. Sacensību sezonai sākoties, jūs jutīsiet atpūtas laika pozitīvo ietekmi.

Sāciet plānot savu treniņu pirmo posmu, apdomājot, kāda veida sesijas būs nepieciešamas, lai treniņi noritētu vajadzīgajā apjomā un intensitātē. Vislielāko treniņu apjomu ieteicams sasniegt ziemas beigās/pavasarī (februāris – aprīlis).

Ja sāksiet treniņus par ātru un par daudz rudenī vai ziemā, biežāk slimosiet. Man ir pazīstami pāris triatlēti, kas nepareizajā laikā treniņiem veltīja 100 stundas mēnesī un nespēja pieveikt svarīgāko Ironman sezonas startu. Šī viena kļūda viņiem sabojāja visu sezonu. Citi savukārt visu izdara pareizajā laikā un vispirms uzvar savā vecuma grupā, bet vēlāk sezonā pievēršas svarīgākām sacensībām.

Ir jāsaprot, ka smaga sezona prasa no jums ļoti daudz. Jums ir jāciena savs ķermenis un jāsaprot, kas tam nepieciešams, kā arī jāieklausās apkārtējos, kas uztraucas par jūsu veselību un labklājību.

Kā jums iet ar atgūšanos pēc sezonas? Dalieties ar saviem iespaidiem zemāk redzamajā komentāru sadaļā!


Izmantotais avots: How to recover from a hard triathlon season

One thought on “Kā atgūties pēc intensīvas triatlona sezonas

  1. Šogad komanda startēja
    Marts AbuDhabi (3-200-20) Maijs Mallorca , Maijs Polija (1.9-90-21) Jūnijs Roth Vācija(3.8-180-42) kalmar Zvierdija (3.8-180-42) Vichy Francija (3.8-180-42) Nice (1.5-40-10) Septebris Mallorca (3.8-180 -42) TriSmiel (1-100-10) un Sardīnija Itālija (1.9-90-21) Nu un pa dažam startam te pat bet tīri simboliski jo Ironman ir prikšroka ;))

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *