Līdzekļi, kas palīdz kļūt labākiem peldētājiem

Mēdz teikt, ka triatlonā peldēšanā nevar uzvarēt, bet var zaudēt. Ziemā pavadām garas stundas peldēšanas treniņos veicot dažādus vingrinājumus un intervālu darbus. Ar lieliem apjomiem vien nepietiek, tādēļ treniņos izmantojam dažādus palīglīdzekļus, kuri palīdz attīstīt spēka, izturības un tehnikas īpašības.

Piedāvājam ieskatu peldēšanas treniņu palīglīdzekļu arsenālā un skaidrojumu, kādiem nolūkiem katru no tiem izmantojam.


Lāpstas (swim paddles)

peldesanas_lapstasLāpstas paredzētas tehnikas un ātruma attīstīšanai. Tās palīdz atrast pareizu roku kustības līniju airējienam. Pie pareizas lāpstiņu izmantošanas tiek attīstīta muskuļu atmiņa.

Lāpstu lietošana treniņos ļauj pastiprināti trenēt muguras, krūšu un roku muskulatūru – lielo muguras muskuli zem lāpstiņām latissimus dorsi, tautā sauktu arī par “spārniem”, krūšu muskuļus, bicepsu un tricepsu.

Attīstot šo muskuļu spēku treniņos ar lāpstām iespējams uzlabot peldēšanas ātrumu un palielināt airējiena amplitūdu.


Pulboja jeb pludiņš (pull buoy) 

pulbojaBieži veicot treniņus ar lāpstām tiek lietots arī pludiņš, kas ļauj kājām peldēt, kamēr tās nelietojat. Attiecīgi pludiņš ļauj nelietot kājas treniņa laikā un koncetrēties uz roku kustībām.

Pludiņa izmantošana ļauj pareizi gulēt uz ūdens un ļauj labāk strādāt ar ķermeņa augšdaļu un airējiena tehniku.


Baseina pleznas (fins)

baseina_pleznasPleznas var plaīdzēt attīstīt peldēšanai nepieciešamo kāju spērienu. Tāpat pleznas ļoti noder elpošanas un elpas aizturēšanas vingrinājumiem.

Pleznu lietošana veicina skābekļa patēriņu peldēšanas laikā, kas ļauj izmantot lielāku muskuļu masu augstākā intensitāte, ilgāku laiku.

 


Apakšdelma balsts (forearm fulcrum)

apaksdelma_atbalsts3

Apakšdelma balstsi palīdz uzlabot airējiena efektivitāti noturot apakšdelma locītavu, elkoni un plecu optimālā peldēšanas pozīcijā.

Apakšdelma balsts ļoti palīdz iesācējiem, kam nav izstrādājusies airējiena tehnika.

Tas palīdz noturēt elkoni, neļaujot tam saliekties pirms airējiena beigām, kā arī notur apakšdelma locītavu saliektu uz priekšu, neļaujot locītavai saliekties uz aizmuguri un novēršot tādu lietu kā “ūdens glāstīšanu”, nodrošinot tehniski kvalitatīvāku – grebjošāku airējienu.

 


Dēlītis (kickboard)

peldesanas_delitisPeldēšanas dēlītis ir lielisks palīglīdzeklis peldēšanas apmācībā, kā arī palīdz nostiprināt peldēšanai nepieciešamos gurnu un kāju muskuļus.

Dēlītits ir arī labs līdzsvara treniņu palīglīdzeklis. Peldot ar rokās iztieptu dēlīti peldētāja ķermeņa aukšdaļa ir stabilā pozīcijā un ļauj trenēt kāju spēriena spēku.


Gumijas (resistance band)

peldesanas_gumijasGumijas ir lielisks līdzeklis spēka treniņiem, kas prasa precīzu un spēcīgu roku darbību. Gumijas lieliski noder airējiena beigu fāzes treniņiem un spēka izturības attīstīšanai.

Veicot treniņu ar gumijām, ap peldētāja vidukli tiek aplikta josta, kas ar gumijām tiek piestiprināta pie baseina sienas. Peldētāja uzdevums ir veikt vairākus augtsas intensitātes spēka un ātruma peldējienus.

Peldot ar gumijām liela nozīme ir ķermaņa pozīcijai ūdenī, attiecīgi vājakam peldētājam treniņi ar gumijām ir daudz smagāki nekā spēcīgiem peldētājiem, kam ir spēcīga peldēšanas muskulatūra un laba ķermeņa pozīcija ūdenī.


Elpošanas trubiņa (snorkel)

elposanas_trubinaElpošanas trubiņas izmantošana sniedz iespēju koncentrēties uz ķermeņa stāvokļa noturēšanu ūdenī, veicot pilnu kustību diapazonu un nedomājot par elpošanu. Ķermeņa stāvoklim ūdenī ir ļoti liela nozīme un lietojot trubiņu peldētājs var brīvi un ritmiski elpot.

 

 

 
 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *