Pirmajā treniņnometnē 14 dalībnieku

Aizvadītajā nedēļas nogalē 26. un 27.novembrī Ironman.lv komanda kopā ar vairākiem viesiem aizvadīja divu dienu treniņus Paņevežā, kur tika veikti treniņi velo trekā, baseinā un svaru zālē.

Kopumā uz treniņiem devās 14 cilvēku grupa. Pirmajā dienā notika 3 stundu treniņš trekā, kam sekoja stunda baseinā un stunda svaru zālē, bet otrajā dienā 2 stundu treniņš trekā.

Pirmā diena

Tā kā vairāki treniņu dalībnieki trekā brauca pirmo reizi, pirmā treniņa sākumā daudz laika veltījām, lai iepazītu treku un pierastu pie braukšanas pa slīpumu. Pēc iesildīšanās visi pa pāriem veica tā saucamās “brick” sesijas, kuās tika miksēta braukšana ar skriešanu.

Katra grupa veica divas sesijas, kas sastāvēja no 5 km braukšanas 80% intensitātē, skriešanas – 500 metri ātri, 500 metri lēni un atkal 5 km braukšanas maksimālā intensitātē. Pārejas tika veikta kā tranzītzonas un tika fiksēts katra laiks.

Ātrākais šajās sesijās bija Romāns, kam labākais laiks 18 minūtes, Gintam 19 minūtes, bet Gatim 19 minūtes 15 sekundes. Kopumā treniņa laikā pirmajā dienā trekā tika nobraukti 70-80 kilometri.

Pēc treniņa trekā visi devās uz baseinu, kur tika aizvadīts stundas treniņš. Sākumā 1 km ieslidīšanās, kam sekoja peldēšanas spēka treniņi. Savukārt pēc baseina stundas treniņš trenažieru zālē, kur pēc iesildīšanās spēka vingrinājumi kājām.

Otrā diena

Pirms brokastīm visi aizvadīja 20 minūšu rīta rosmi, bet treniņš trekā sākās 10:00. Pēc 20 minūšu iesildīšanās tika veikti 10 piedājieni, kuros tika kombinēta braukšana 2 minūtes ar maksimālu jaudu un ātrumu un 8 minūtes viegla braukšana.

Šos uzdevumus dalībnieki veica grupās pa 3 cilvēiem, kamēr vieni brauca ātruma darbu pa treku, pārējie brauca pa iesildīšanās apli treka iekšējā malā, tādējādi ļaujot mazajām grupām droši attīstīt ātrumu, kas pirmajos apļos ļāva brauk 47-50 km/h robežās.

Treniņu dalībnieku atsauksmes

  • Ingus Siliņš: Braukšana (treniņi) trekā ļoti patika. Sagādāja daudz patīkamu, jaunu emociju kā arī pieredzi. No sākuma protams bija bail braukt pa slīpumu, bet pēc tam jau aizgāja un vienreiz nobraucu arī pa pašu augšu. Ļoti arī paķēra ātrums, kādu tur izdodas attīstīt!
  • Elīna Rutks: Lieliska iespēja trenēties riteņbraukšanā velo ne-sezonā ar iespēju veikt dažādus uzdevumus. Par cik viens aplis ir tikai 250m, tad ir liela motivācija trenēt ātrumu, mēģinot turēt līdzi ātrākajiem, skatoties cik ilgi pietiek spēks turēt tādu pašu ātrumu.
  • Gvido Mušperts: Bija interesanti viekt dotos uzdevumus, pirmajā dienā taisīt „brick sesijas”, velo kombinēt ar skriešanu. Nebija viegli, jo gribējās pārcensties, lai neatpaliktu no parējiem, bet kad uzklausiju trenera padomus, kā pareizāk sadalīt spēkus, kļuva vieglak un interesantāk.
    Ļoti interesats bija treniņš, dotie uzdevumi un padomi baseinā. Patika arī tas ka komandas puiši palīdzēja ar padomiem, ieteica ko un kā darīt, lai būtu labāk, produktivāk un vieglāk.
    Man kā iesācējam no malas viss likās ļoti intersani, ļoti aizraujoši un radās jauna motivācija un intrese trenēties jaunajai sezonai, sapratu ka treniņi un pieeja treniņiem ir ļoti nopietna un intresanta lieta, saplānojot pareizus treniņu metodes un ēšanas lieats, ir iespējams sasniegt daudz labākus rezultātus, un stādīt sev augstākus mērķus.