Uzturs kā ceturtā triatlona disciplīna

Ir pienācis 2016.gads, un jaunā sporta sezona arī vairs nav aiz kalniem – skriešana, peldēšana, riteņbraukšana vai triatlons – kā nu kuram. Lai katrs sportists sacensībās saniegtu to, ko ir iecerējis, ir kārtīgi jātrenējas un arī pareizi jāēd. Ziemas vakari nav attaisnojums ilgstošai sēdēšanai uz dīvāna, skatoties filmas un stūķējot māgā čipsus. Ziema ir īstais laiks, lai sagatavotu savu ķermeni vasarai – gan fiziski, gan morāli, gan arī vizuāli.

Arī Ironman.lv komanda cītīgi gatavojas saviem 2016.gada startiem (par tiem informācija būs mazliet vēlāk). Ko tad mēs darām ziemā?
Pirmkārt, mēs trenējam savu izturību visos trīs sporta veidos – peldēšanā, riteņbraukšanā un skriešanā. Ja ziemā peldam un minam pedāļus iekštelpās, tad skriet var gan sporta zālē pa celiņu, gan ārā pa sniegotajām takām. Ja izdodas, tad kā lielisks kardio treniņš var būt arī distanču slēpošana, gan slidošana, kas lieliski attīsta arī citas muskuļu grupas un var palīdzēt arī tieši triatlonam. Ar šīm izpriecām mūs ziema šogad lutina, tāpēc – baudam ziemas priekus no sirds!

Otrkārt, aizvien lielāku uzmanību pievēršam uzturam, lai uzturētu sevi labā fiziskā formā un rūpētos par veselību. Ir daudz piemēru no ļoti labi trenētu triatlonistu un citu izturības sportistu pieredzes, kuriem nākas ik pa laikam cīnīties ar sevi gan smagākos treniņos, gan sacensībās, nepareizi izvēlētas pārtikas dēļ. Ne par velti, kā ceturtā triatlona disciplīna tiek saukta uzturs, kam ne visi pievērš tikpat lielu uzmanību, kā treniņiem. Saistībā ar šo, komandas treneris Romāns Melderis un uztura konsultante Lelde Kalniņa ir uzsākuši eksperimentu, kā ar treniņu un uztura plāniem un izturības sportistiem piemērotu pārtiku, var sasniegt labākus rezultātus un pašsajūtu. Pirmā dalībniece Santa ir skrējēja, kura vēlējās izmēģināt ko jaunu un atbrīvoties no liekajiem kg, kas, pēc vairāku tautā zināmu tā saukto „diētu” izmēģināšanas, pašai nebija izdevies, kaut arī regulāri trenējās. Jaunais gads bija labs atskaites punkts, lai uzsāktu ko ne tik populāru.

Santas sākotnējais svars bija 69.8kg. Romāns viņai sastādīja treniņu plānu 10 dienām, bet Lelde – sastādīja ēšanas plānu. “Pieteicos Romāna un Leldes eksperimentam ar svaru 69.8kg. Neticēju, ka 10 dienās var vispār kaut ko izdarīt. Ļoti rūpīgi pieturējos gan ēšanas, gan treniņu plānam un sasniedzu neticamu rezultātu -4,1 kg! Kā parasti un visās lietās, vienīgās grūtības ir psiholoģiski. Nedot sev atlaides, bet noskriet visus paredzētos intervālus. Nedomāt par to, ko nevari ēst, bet paskatīties, cik garšīgs un veselīgs ir tas, ko ēd! Uzskatu, ka tā ir ļoti efektīva, sabalansēta un ērti lietojama programma. Pietika spēka treniņiem un nekad nejutu izsalkumu. Interesanti, ka ēdu biežāk un lielākas porcijas kā to daru ikdienā.” Stāsta Santa un saka milzīgu “Paldies!” Leldei un Romānam!

Ēd pareizi un sporto cītīgi! Tad arī rezultāti neizpaliks!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *