Zaļie kokteiļi

Autore: Lelde Kalniņa
 
Zaļie kokteiļi ir lielisks veids, kā uzņemt pietiekoši daudz dārzeņu ikdienā bez liekām taukvielām un ogļhidrātiem, ja vien tos nepievienojiet papildus. No rīta zaļie kokteiļi dod enerģijas lādiņu, palīdz atmosties organismam. Brīžos, kad gribas ēst (našķoties), pirms ķeraties pie liekas saujas riekstiem, batoniņiem, saldumu kārbas utt., labāk pagatavot kādu zaļo kokteili. Improvizējiet ar sastāvdaļām un lietojiet tos ikdienā.
Taču tieši pirms treniņiem /sacensībām gan tos nedzert, jo tajos ir daudz šķiedrvielu, kas veicina zarnu trakta darbību! Piemēram, ja treniņš ir vakarā, šis būs lielisks variants brokastīs. Ja treniņš ir no rīta, šo var dzert starp ēdienreizēm kā uzkodu vai vakarā (vairākas st. pirms gulētiešanas)

Pie uzturvērtības apzīmējumi:
cal = kalorijas,
Pro = olbaltumvielas
Carb = ogļhidrāti
Fiber = šķiedrvielas
Sugars = cukuri (visa veida: gan saharoze, gan fruktoze utt.)
Fat = tauki

GALVENĀS PAMATLIETAS
Zaļajos kokteiļos ir 5 pamata sastāvdaļas, kuras vari miksēt atkarībā no savām vēlmēm un iespējām:

    Picture11. Pirmais un pats galvenais, izvēlies zaļumus – piemēram, spinātus, romiešu salātus, ledus salātus vai jebkurus citus lapu salātus, vari izmēģināt arī rukolu, biešu lapiņas un, protams, mūsu pašu savvaļas zaļumus – pienenes, gārsu, nātres u.c.

    Picture22. Tad izvēlies šķidrumu, ar ko kokteili gatavosi – derēs negāzēts dzeramais ūdens, ledus, sojas piens, kokosriekstu piens, mandeļu vai citu riekstu piens, rīsu piens u.c. pieni, atkarībā no tā, kas vislabāk iet pie sirds;

    Picture33. Izvēlies augļus, ko pievienosi kokteilim – piemēram, banāns, kas ir pats populārākais, jo dod labu garšu un saldumu, bet vari pamēģināt arī ananasu, avokado, ābolu, bumbieru, mango u.c. augļus, taču atceramies, ka šis ir zaļais, nevis augļu kokteilis;

    Picture44. Izvēlies, ar ko uzlabosi garšu – piemēram, ar piparmētru, citronu sulu, laima sulu vai apelsīnu sulu. Un vēl jāskatās, vai nav nepieciešams saldinātājs. Ja kokteilī ir saldi augļi, tad saldinātāju nevajadzēs, tomēr, ja kokteilis šķiet par skābu, tad var pievienot, piemēram, nedaudz medus.

    Picture55. Un visbeidzot – izvēlies vēl kādas vērtīgas sastāvdaļas, ar ko papildināt kokteili – klasika ir auzu pārslas, bet vari pamēģināt arī, piemēram, čia sēklas, linsēklas, godži ogas, amarantu u.c. tā saucamos super food.

 
GREEN DETOX SMOOTHIE
Picture6

 
GREEN GODDESS
Picture7

 
SKIN TONIC JUICE
Picture8

 
BERRY GREEN BLISS
Picture9

 
Izmantotie avoti un kur vēl meklēt idejas?
Picture10

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *